Canada! - Reisverslag uit Winnipeg, Canada van Bram Jonkheer - WaarBenJij.nu Canada! - Reisverslag uit Winnipeg, Canada van Bram Jonkheer - WaarBenJij.nu

Canada!

Blijf op de hoogte en volg Bram

26 September 2015 | Canada, Winnipeg

Hallo allemaal!
EIN-DE-LIJK heb ik de mogelijkheid om wat op m'n blog te zetten!
Er is al zoveel gebeurd dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen!

De reis begon op vrijdag 11 september; vroeg opstaan, nog even wat drinken op Schiphol, afscheid nemen, en toen begon het avontuur!
Bij de douane had ik nog even problemen, omdat ik m'n etui in m'n handbagage had en daar zat ook een schaar in, die was ik dus kwijt.
Verder ging het goed, tot ik in het vliegtuig kwam. Er bleek een onderdeel kapot te zijn of te missen, en uiteindelijk duurde het 3,5 uur voordat het vliegtuig eindelijk vertrok. Ik moest overstappen in Toronto en die overstap zou ik al niet meer halen, maar gelukkig zorgde de luchtvaartmaatschappij voor de overstap. Ik had nog wat problemen bij de douane daar, maar uiteindelijk kwam ik veilig aan in Winnipeg, waar ik werd opgepikt door een echtpaar die mij wel wilden hebben voor 2 nachtjes, voordat het programma begon.

Zaterdag kreeg ik een rondleiding door Winnipeg, we hebben een geocache gevonden (www.geocaching.com), en 's avonds zijn we naar een cycle cross wedstrijd geweest. Al met al een leuke dag gehad.

En toen kwam de grote dag! Nu ik erop terugkijk was het een fijne dag met veel ongemakkelijke momenten, maar dat is normaal voor zo'n eerste dag met allemaal nieuwe mensen.

De eerste week waren we in een kamp bij Shoal Lake, Ontario. Daar hebben we een kanotocht gedaan, echt prachtig was dat. Elkaar beter leren kennen tijdens het kanoen, samen slapen in kleine tentjes, eten koken boven een vuurtje, heerlijk!

De tweede week is nu net voorbij, we zaten hier in Roseau River Camp, een uurtje rijden ten zuiden van Winnipeg. Hier hadden we elke dag 2 sessies van 2 uur, waarin iemand ons les gaf over God en de Bijbel. Voor de rest hebben we gevoetbald, gebasketbald, gevolleybald, spellen gedaan, ik heb zelfs piano kunnen spelen hier!
Als ik terugkijk over deze afgelopen twee weken dan is het zo gek hoeveel ik al geleerd en gedaan heb in zo'n korte tijd en hoe goed ik iedereen al heb leren kennen hier. En dan te bedenken dat ik nog 7 maanden te gaan heb!

Aankomende week wordt ook een heel avontuur. We vertrekken morgen naar Winnipeg, waar we de komende week zullen blijven. We gaan een urban plunge doen, waarbij we gaan helpen bij verschillende organisaties. We gaan bijvoorbeeld helpen met voedsel, drinken en kleren uitdelen, praten met mensen van een indiaanse stam of een rechtzaak bijwonen waarbij de regels van de cultuur goed naar voren komen.

Zo, nu is iedereen weer up to date. Ik weet nog niet wanneer de volgende blog komt, maar als ik de mogelijkheid heb, zal ik het zeker doen!

  • 26 September 2015 - 22:58

    Miriam:

    Super tof ook zo wat van je te horen! Volgens mij heb je het ontzettend naar je zin. Ik zou bijna jaloers worden op alles waar je al beleefd hebt en nog gaat beleven. Geniet ervan! Liefs en en dikke knuffel, je zus

  • 27 September 2015 - 06:35

    Bert & Karin Boer:

    Mooi Bram om te horen dat het zo goed met je gaat en dat je in zo'n korte al zoveel hebt mogen leren. Geniet van deze tijd en in tussentijd bidden we voor je dat God je verder mag vormen tot eer van Hem. Groetjes uit Emmeloord van Bert en Karin Boer.

  • 27 September 2015 - 08:25

    Jan En Ieda:

    Bram wat mooi om te horen dat het toch goed is verlopen. Ik ga het delen in de zaterdag bidstond en zal je opdragen in mijn gebeden. Jan en ieda koffeman

  • 27 September 2015 - 20:59

    Edi:

    Super, Beet! En bij all rise moet je gaan staan in de rechtzaal he

  • 28 September 2015 - 09:28

    Samuël & Ximena:

    mooi je verhaal te lezen. ga zo door en we hopen dat het je goed gaat!

  • 30 September 2015 - 21:06

    Johan En Tineke Tensen:

    bedankt voor je bericht, mooi te lezen. We hebben je in ons 'gebedsbakje' gestopt, zodat we je vanzelf regelmatig tegenkomen en voor je bidden. Zegen, Johan (en Tineke) Tensen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bram

Blijf hier op de hoogte van mijn reis!

Actief sinds 31 Aug. 2013
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 19347

Voorgaande reizen:

13 September 2015 - 19 April 2016

Outtatown!

04 September 2013 - 26 November 2013

Reis naar Thailand

Landen bezocht: