Één weekje nog maar! - Reisverslag uit Don Mueang, Thailand van Bram Jonkheer - WaarBenJij.nu Één weekje nog maar! - Reisverslag uit Don Mueang, Thailand van Bram Jonkheer - WaarBenJij.nu

Één weekje nog maar!

Blijf op de hoogte en volg Bram

19 November 2013 | Thailand, Don Mueang

Het einde is in zicht, over een week vliegen we alweer terug naar huis, en dan begint het normale leven weer..
Afgelopen weken is er echt veel gebeurd.
Ik heb heel veel op kinderen gepast deze weken, en dat was best wel leuk eigenlijk :) lekker met ze gespeeld enzo, en gerend, nou ja, de foto's spreken ook wel voor zich ;)
We hadden eerst hier een Homeschoolweek, voor alle mensen die in de buurt van Bangkok leven, dus daar waren veel kinderen bij. Daarna gaven mn ouders hier een Marriage Course, waarbij ik weer op de kinderen paste samen met 2 andere jongens van mijn leeftijd uit Amerika, dus ik was heel erg blij dat ik eindelijk weer is met mensen van mijn leeftijd dingen kon doen, zoals Ligretto, en een hele avond gesprekken gesprekken met hen voeren over meisjes, dat was echt grappig;) Het was gewoon echt heel leuk om weer op te trekken met jeugd, ik vond het jammer toen ze weer weg gingen..
Daarna gaven mn ouders nog een Marriage Course, niet hier maar ergens anders hier in Bangkok, en toen moest ik helemaal in mn eentje op 8 kinderen passen die ik niet eens kende! Maar het was toch erg leuk, veel gelachen en gespeeld, Despicable Me gekeken en taart gegeten :D
Het lijkt nu allemaal alweer zo lang geleden.. De tijd gaat echt snel hier xD
Afgelopen 4 dagen nog een kleine vakantie gehouden, we zijn naar een nationaal park geweest, volgens mij het grootste van heel Thailand, het heet Khao Yai en het was daar echt mooi. Heel veel jungle, veel watervallen, veel apen, veel vogels, herten, maar jammer genoeg geen wilde olifanten/tijgers/beren/krokodillen gezien, die zaten daar allemaal!!
Gisteren nog naar de oude hoofdstad geweest, Ayutthaya, veel mooie ruïnes gezien en een ritueel van het boeddhistische feest Loi Krathong meegemaakt (wat dat is kan je beter opzoeken op wikipedia ofzo ;)).
Ik ben ook nog naar de kapper geweest, dat was echt grappig! Eerst werd mn haar 5x gewassen voordat ze aan het knippen begonnen :)
We zijn vorige zondag naar het zwembad achter de kerk geweest, dat was echt heerlijk.
Ik vind het echt spannend worden, om gewoon te bedenken dat ik over een week alweer thuis zit is al eng.
Om nog maar te zwijgen over de eerste schooldag...
Ik heb echt zo ontzettend veel ervaringen opgedaan hier, zoveel verhalen gehoord, zoveel nieuwe indrukken, ook heel veel geleerd: nieuwe taal leren lezen, veel geleerd over het leven als zendeling, over het boeddhisme..:)
Ik ben echt wel dankbaar dat ik deze gelegenheid had om naar Thailand te gaan!:)

  • 19 November 2013 - 21:05

    K.j.braam:

    Geniet nog even.
    Maar de school is ook leuk.
    Tot binnenkort.

  • 20 November 2013 - 16:09

    Jan Van Dijken:

    Nou, daar word ik stilletjes van Bram, van dit verslag van jou.
    Wat heb je in deze paar maanden veel gezien en beleefd.
    De kinderen daar zullen het vast fijn gevonden hebben dat jij op ze moest passen.
    En met je leeftijdgenoten over van alles en spannende dingen praten .....hm.
    Het is maar goed dat de jullie geen tijgers en beren enz. hebben gezien.
    Stel dat die beesten jullie dan ook hadden gezien.
    Op de tv zie je altijd dat ze meestal erg hongerig zijn.
    En ja, ook jouw tijd zit er bijna weer op.
    En je kunt er wel tegenop zien, de school enzo, maar ach, dat zal ook vast weer heel snel wennen.
    Je komt in een gezellige tijd thuis en het is ook zo weer kerstvakantie.
    Dan heb je weer even tijd om over alle gebeurtenissen na te mijmeren.
    Er zullen vast jongens jaloers op je zijn op alles wat je hebt gezien en meegemaakt.
    Dat gebeurt niet iedereeen.
    Je kunt je leven lang hierop terugzien als een goede, mooie en leerzame tijd.
    Hou je nog even haaks Bram.
    We hopen je volgende week weer te ontmoeten
    De hartelijke groeten uit een koud en winderig Urk.
    Ja, echt, Urk ligt er nog.
    Ook de groeten van ons aan pa en ma.
    Jan en Hannie

  • 20 November 2013 - 21:24

    Debuurtjes:

    Dag lieve Bram,
    Wat leuk om je verslagje te lezen en zo leuk om de foto's te zien! Ook met je" oppaskinderen", we zien wel dat ze het gezellig met je hebben gehad. Je hebt veel gezien deze 3 maanden, een bijzondere ervaring voor je!Maar we vinden het ook weer erg leuk dat jullie bijna weer thuiskomen. Esmée wil je graag weer doorkietelen en telt de nachtjes af :) Wij allemaal natuurlijk.. xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bram

Blijf hier op de hoogte van mijn reis!

Actief sinds 31 Aug. 2013
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 19362

Voorgaande reizen:

13 September 2015 - 19 April 2016

Outtatown!

04 September 2013 - 26 November 2013

Reis naar Thailand

Landen bezocht: