Het begint al te wennen..:) - Reisverslag uit Don Mueang, Thailand van Bram Jonkheer - WaarBenJij.nu Het begint al te wennen..:) - Reisverslag uit Don Mueang, Thailand van Bram Jonkheer - WaarBenJij.nu

Het begint al te wennen..:)

Blijf op de hoogte en volg Bram

15 September 2013 | Thailand, Don Mueang

Hallo allemaal!:)
Nou, het begint hier dus al aardig te wennen, deze week hebben we een aardig rustige week gehad. Ik heb elke dag wat huiswerk gemaakt, we hebben met z'n driëen maandag, woensdag en vrijdag Thaise les gehad, dat was best wel grappig xD we kunnen nu alledrie al een beetje Thai!:) En ik heb gister een pakket gehad waarmee ik ook echt Thai ga leren schrijven en lezen, i.p.v. alleen maar wat zinnetjes leren :)
We hebben nog een aantal keer flinke regenbuien gehad waardoor alle straten weer onder water stonden en het bleek dus dat september en oktober juist de ergste regenmaanden waren, dat wisten we niet.. xD
We gaan hier bijna elke avond uit eten, want het is gewoon duurder of net zo duur om thuis eten te koken, echt zo raar...xD Mn vader en ik hebben zondagavond nog gebowld, dat was leuk en natuurlijk ook 5 keer zo goedkoop als in Nederland :) En gister zijn we eerst naar het ziekenhuis, om beschermd te worden tegen hondsdolheid, vanwege alle straathonden hier, en voor de Japanse encefalitis, en daarna naar het 'Grand Palace' geweest, en het was echt een gedoe om daar te komen zeg!:o Eerst een taxi genomen waar we 2 uur in hebben gezeten, toen nog 1 km lopen naar het skytrainstation, toen een half uur met de skytrain, en toen nog drie kwartier met de boot! Je moet er wat voor over hebben om in het centrale gedeelte van Bangkok te komen xD
Maar echt, wat was Grand Palace overweldigend zeg! Al die megatempels, elke cm2 had detail, overal zat goud op en het was zo hoog en zo veel allemaal! De foto's spreken voor zich denk ik :) Ik mocht er eerst ook niet eens in omdat ik een driekwart broek aan had, dus toen moest ik voor 200 baht een broek gaan halen bij een kantoortje xD
En toen daarna weer terug met de boot en de taxi :)
Vanavond ga ik trouwens weer naar de jeugdclub van de kerk, en over twee weken ga ik daarmee naar een eiland in het zuiden van Thailand, Koh Talu, en op dat eiland gaan we duiken, inktvisvissen, windsurfen etc. :D
En aankomende zaterdag gaan we voor 5 dagen naar Isaan, in het noordoosten van Thailand, daar zitten andere Nederlanders en die gaan we dan opzoeken, wordt vast leuk!:)
Nou, nu weten jullie ook weer een beetje wat zich hier allemaal afspeelt;)

• 15 September 2013 - 15:48

Bram & Aline:

Ha die Bram!

Lekker buitje man, lijkt wel of de regendruppels daar ook groter zijn?! ;-) Mooi om tussen de regels door te lezen/merken dat je het naar je zin lijkt te hebben. Wij vragen ons hier wel af WAT jullie dan zoal eten? We horen/lezen het wel. Groeten van alle Kramertjes hier.

• 15 September 2013 - 15:50

Nathan:

Ach, als je elke dag naar school fietst kan je wel tegen een regenbuitje! Blog on!

• 15 September 2013 - 22:07

Vhz Emelwerda College:

Dag Bram,

Leuk om je reisverslagen te lezen. Het ziet er nu al uit als een geweldige ervaring en het is nog maar net begonnen ...
    Benieuwd naar je Thaise taallessen, misschien kun je na terugkeer bij ons op school een cursusje Thai gaan verzorgen voor je medeleerlingen? :-)
    Veel suc6 met alles!

Hartelijke groeten van al je docenten,

A. van Veldhuijzen
    Emelwerda College

• 20 September 2013 - 19:11

Dick En Ester:

Hoi Bram,
    Wat fijn en leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt daar in verweggistan. Wat zal je veel indrukken op doen. Om een boek mee te vullen. Je maakt vast ook veel foto's? We willen wel even om het hoekje komen kijken...maar ja... We missen je aanwezigheid hier. Vanavond vieren we José haar verjaardag en je wordt gemist!! Geniet met volle teugen van deze fantastische mogelijkheid een andere cultuur van dichtbij te bekijken en te ervaren. Veel plezier op je kamp - ook weer spannend! Je bent van waarde zoals je bent. Geniet.
    Hartelijke groet van ons, ook voor je ouders.